Bavaria | Pop-Up Club

Client | Bavaria
Description | POP UP Club
Category | Brands, Events,

Frame_Single_Line

Ten tijde van dit project stond de Reguliersdwarsstraat er slecht op in zowel de media als beleving van de gemiddelde Amsterdammer. Een oorzaak én gevolg hiervan was dat straat zo goed als dood was qua entertainment aanbod en innovatie.

Vanuit dit gegeven bedacht The Roadshow een PR concept met als werktitel; ‘Bavaria doet wél wat leuks in Reguliersdwarsstraat’ (als knipoog naar de concurrentie). Dit ‘leuks’ bestond uit de opening van een tijdelijke eventlocatie die Bavaria beschikbaar stelde aan ‘creatief Amsterdam’. The Roadshow verzon het verhaal dat de club die in het voormalige pand van de voormalige Club Havana zat failliet was gegaan, en dat Bavaria deze locatie tijdelijk zou pachten om zo te proberen de sfeer weer terug te krijgen in de ontzielde straat. Om het verhaal geloofwaardig te maken werd de (nog steeds in bedrijf zijnde) club volledig dichtgetimmerd en beschilderd door graffiti artiesten. Vanuit naam van Bavaria nodigden wij elke week een toonaangevende partij uit verschillende (sub) scenes uit om hun ding te komen doen. Op die manier werd de naam Bavaria op positieve wijze verspreid onder de influencers van meerdere sub groepen en kreeg het initiatief landelijke bekendheid door berichtgeving in De Telegraaf.