TomTom

Client | TomTom
Description | Product lancering Taxi Butler
Category | Brands, Events,

Frame_Single_Line

TomTom bracht een nieuw product op de markt waarmee ze de taximarkt wilden veroveren. Een innovatief kastje waarmee (voornamelijk) horecalocaties met één druk op de knop hun favoriete taxichauffeur kunnen bestellen. Een product dat twee kanten op werkt, want naast snelle service voor de locaties wordt het voor de chauffeurs mogelijk hun klanten te categoriseren doordat ze vooraf weten wie ze in hun taxi krijgen.

Om de Amsterdamse taxichauffeurs enthousiast te krijgen voor het product werd ons gevraagd een event te organiseren. Hierop nodigden we 100 chauffeurs uit om mee te rijden met een zeer speciale taxi rit zodat ze het product konden ervaren. De chauffeurs kregen een rit aangeboden in de meest geavanceerde party bus van Nederland, waarbij ze op grote schermen konden zien welk persoon er via het nieuwe apparaat inbelden om een taxi te bestellen. Elke nieuwe klant was zeer de moeite waard: van een verdwaalde buikdanseres met autopech die snel naar haar optreden moest, tot een goochelaar die van zijn optreden afkwam en de heren nog wel op een verbluffende show wilde trakteren. Maar dé klant van de avond was toch ongetwijfeld wel Andre Hazes. De volkszanger bleek helemaal niet overleden maar was onderweg naar een show in Theater Carré. Het werd een memorabele avond met veel humor waarbij TomTom op een ludieke manier de gewenste doelgroep voor zich wist te winnen.